Author Topic: lekkage roerkoning Contest 41 - 1986  (Read 1737 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mfransen

• Guest
lekkage roerkoning Contest 41 - 1986
« on: 02 March, 2012, 00:36:24 »
Hallo,

Kan iemand me wellicht helpen met het volgende: onze Contest 41 heeft al een tijdje last van een lekkende hennegatskoker/roerkoning. Nu lig ik bij een werf maar krijg niet helemaal duidelijk of en hoe dit op te lossen is. De hennegatskoker is een ingelamineerde bus waar niet heel veel aan te zien is maar waar ws een afdichting in zit. Weet iemand hoe Contest die half jaren tachtig maakte en of dit een systeem is wat eenvoudig weer waterdicht te krijgen is?

Hoop dat iemand kan helpen!

groet

Mathieu

hornbt

• Guest
Re: lekkage roerkoning Contest 41 - 1986
« Reply #1 on: 03 March, 2012, 16:20:49 »
Ik heb een paar jaar geleden bij de aanschaf van mijn 32CS hetzelfde probleem gehad, met name wanneer je gas gaf ging het lekken.
Onze keurmeester Olav Cox (06-41252095) heeft dit samen met de werf opgelost.
Olav Cox ligt met zijn boot aan de Grevelingen, meer info over hem via http://www.ritmevandeoceaan.nl/

mfransen

• Guest
« Reply #2 on: 03 March, 2012, 16:27:24 »
Dank je,

Olav is een bekende. Hij heeft onze boot ook gekeurd. Zal hem wel even een mailtje sturen.

grt

Mathieu

Offline Rob Rook

• Full Member
  • De Fabian
« Reply #3 on: 03 March, 2012, 19:43:57 »
Beste Mathieu,

Mijn boot een 38 ketch ligt in Herkingen Marina (dezelfde haven als waar Olav's boot ligt) en ik had hetzelfde probleem. De monteur, die op Herkingen Marina werkt Hans Mol van Yachtech Bruinisse heeft dit toen voor mij opgelost. Inmiddels vier jaar geleden en sindsdien geen water meer binnen. ook op zee met een stevige achterlijke wind blijft alles kurkdroog.

Hans werkt vakkundig, netjes en wijkt nooit af van de opgegeven prijs.

Rob
contest 38 ketch bouwnummer 47

mfransen

• Guest
« Reply #4 on: 03 March, 2012, 20:58:04 »
Rob,

Ik ben inmiddels al iets verder in wat de opties zijn voor dit probleem. Weet jij of bij jou de simringen in de hennegatskoker zijn vervangen of dat er een extra pakking bovenop is gezet?

Mathieu

BJSoft