Author Topic: kastslotje Contest uit 1978  (Read 804 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frank

• Guest
kastslotje Contest uit 1978
« on: 19 September, 2013, 20:24:03 »
Beste contest eigenaars,
Weet iemand of de slotjes zoals toegepast in de Contest 31 HT uit 1978 nog ergens te koop zijn. Bij mij is er eentje kapot omdat het veertje dat in het slotje zit, is gebroken. Of kun je dat veertje misschien vervangen?

Nog een goed navaarseizoen!

Groet,
Frank

Offline Hans van Laar

• Jr. Member
  • **
  • Contest 31 HT/AC (1978 bouwnr. 164) "Prana"
    • www.escaut.nl
Re: kastslotje Contest uit 1978
« Reply #1 on: 19 September, 2013, 21:24:05 »
http://www.toplicht.de/de/shop/innenbeschlaege

Hey Frank,

Je bent niet de enige die daar naar op zoek is. Lange tijd gezocht en uiteindelijk bij bovenstaande link gevonden en nergens anders tot nu toe. Ik moet zelf ook een aantal vernieuwen deze winter.

Gr. Hans.
Hans van Laar

Offline pieter2

• Hero Member
« Reply #2 on: 20 September, 2013, 12:16:58 »
Ik heb er al een heleboel gewoon gerepareerd door een nieuw veertje (gewoon bij de ijzerhandel) er in te stoppen. Kan niet op de oorspronkelijke plaats (niet bereikbaar) maar wel gewoon in het "huisje" van het drukknopje.
Vaak is ook het staalplaatje dat aan de kast zit versleten. Even de vijl er op en eventueel het plaatje wat verschuiven.
Zo kan het weer 40 jaar mee!
vr gr

Pieter
Contest 29

Frank

• Guest
« Reply #3 on: 04 October, 2013, 21:26:00 »
Beste Hans en Pieter,
Veel dank voor jullie tips. Dat scheelt mij een hoop zoektijd! Ik ga eerst eens wat proberen met veertjes en als dat niet lukt, ga ik gebruik maken van de link naar de webshop.

Vriendelijke groet,
Frank

Niels

• Guest
« Reply #4 on: 10 October, 2013, 01:26:10 »
Hai Pieter en anderen, dat veertje op een andere plek is een goed tip. Heb een aantal slotjes van toplicht besteld maar die zijn toch net in detail iets anders van vorm. ga die veertjes op andere plek eens proberen :-)

Offline pieter2

• Hero Member
« Reply #5 on: 10 October, 2013, 01:51:52 »
Niet onaardig detail is dat zo'n veertje maar 10 cent kost. Het is wel even zoeken naar het goede veertje. Beste is om je slotje mee te nemen naar de ijzerwinkel

Contest 29

BJSoft